Bloki przygotowania sprężonego powietrza (2-elementowe) są elementami do przygotowania medium roboczego.
Składają się z połączonego w jeden element filtro-reduktora i smarownicy.
Występują w układach zasilających i sterujących we wszystkich gałęziach przemysłu.
Są stosowane w układach pneumatycznych dla uzyskania wymaganej czystości powietrza i ustawienia właściwego ciśnienia wyjściowego oraz wprowadzenia do instalacji oleju smarującego w postaci mgły olejowej.
Filtro-reduktory sprężonego powietrza filtrują medium robocze i utrzymują nastawioną wartość ciśnienia wyjściowego, bez względu na wahania ciśnienia wejściowego.
Po wzroście ciśnienia wyjściowego ponad wartość nastawioną (np. spowodowaną czynnikami zewnętrznymi lub uszkodzeniem elementów wykonawczych) filtro-reduktor sprężonego powietrza odpowietrza układ i dalej utrzymuje zadane ciśnienie wyjściowe.
Regulacja ciśnienia w filtro-reduktorach sprężonego powietrza odbywa się ręcznie.
Zamontowana smarownica sprężonego powietrza w sposób regulowany (regulacja kroplenia) wprowadza do przewodów pneumatycznych mgłę olejową stosowaną do smarowania ruchomych części elementów pneumatyki oraz ich uszczelnień.
Zastosowane materiały:
korpusy i osłony zbiorników – aluminium;
wkład filtrujący – tworzywo sztuczne;
zbiornik i kopułka smarownicy – poliwęglan;
pokrętło i korek smarownicy – tworzywo sztuczne,
uszczelnienia i membrana – NBR.
Parametr | Wartość |
---|---|
Medium robocze | sprężone powietrze, neutralne gazy |
Dokładność filtracji | standard - 5 um |
Zalecane ciśnienia robocze | ciśnienie wejściowe: od 1 do 16 barów; ciśnienie regulowane: od 0.5 – 12 bar |
Zalecane temperatury pracy | do +60°C |
Gwinty przyłączeniowe (wielkość) | od G1/4” do G1” |