Przyrząd pozwala na łatwą diagnozę i szybkie wykrycie uszkodzeń uszczelki pod głowicą. W przypadku uszkodzonej uszczelki pod głowicą lub samej głowicy część gazów spalinowych, zawierających m.in. CO2 trafia do układu chłodzenia.
Zasada działania przyrządu opiera się właśnie na pomiarze zawartości CO2 w układzie chłodzenia. Płyn reakcyjny w komorze testera będzie reagował z gazami z układu chłodzenia i w przypadku zwiększonej zawartości CO2 zmieni barwę.
Dwukomorowa konstrukcja przyrządu (z filtrem pomiędzy komorami) pozwala na odseparowanie pozostałości w pierwszej komorze (np. kropel płynu chłodniczego), które mogłyby negatywnie wpłynąć na wynik testu.
W zestawie dostępne adaptery:
R123: Mercedes-Benz, GM (Buick) oraz Jeep
R134: Peugeot, Subaru, Chrysler, Acura, GM (Nova, Spectrum and Sprint), Mitsubishi, Nissan, Mazda, Toyota, Infiniti, Geo, Suzuki, Isuzu oraz Ford
R125: Honda, Toyota, Suzuki, Mitsubishi, Chrysler oraz Acura.