Przyrząd pozwala na łatwą diagnozę i szybkie wykrycie uszkodzeń uszczelki pod głowicą.
W przypadku uszkodzonej uszczelki pod głowicą lub samej głowicy część gazów spalinowych zawierających m.in. CO2 trafia do układu chłodzenia.
Zasada działania przyrządu opiera się właśnie na pomiarze zawartości CO2 w układzie chłodzenia.
Płyn reakcyjny w komorze testera będzie reagował z gazami z układu chłodzenia i w przypadku zwiększonej zawartości CO2 zmieni barwę.
Dwukomorowa konstrukcja przyrządu (z filtrem pomiędzy komorami) pozwala na odseparowanie pozostałości w pierwszej komorze (np. kropel płynu chłodniczego), które mogłyby negatywnie wpłynąć na wynik testu.
Uwaga:W trakcie sprawdzenia temperatura chłodnicy jest bardzo wysoka. należy zachować szczególną ostrożność!
Płyn reakcyjny może powodować podrażnienia skóry i oczu. W przypadku kontaktu płynu ze skórą lub oczami przemyć dużą ilością wody. Używać okularów ochronnych.
W zestawie:
przyrząd do pomiaru szczelności
Ręczna pompka do zasysania gazu z układu chłodzenia
Pojemnik z płynem reakcyjnym
Pusty pojemnik na zużyty płyn
Przyłącze zakończone szybkozłączką
Adaptery:
Mercedes-Benz, GM (buick), Jeep
Peugeot, Subaru, Chrysler, Acura, GM (Nova, Spectrum and Sprint) Mitsubishi, Nissan, Mazda, Toyota, Infiniti, Geo, Suzuki, Isuzu, Ford
Honda, Toyota, Suzuki, Mitsubishi, Chrysler, Acura